Handel a kwarantanna: z offline na online

4 min. czytania

Zastały nas dziwne czasy. Media bombardują nas apokaliptycznymi scenariuszami; ciężko przewidzieć co przyniesie przyszłość. Co to oznacza dla handlu? W większości przeniósł się do sieci – co wymusiła obecna sytuacja i mówi się, że wywołała prawdziwą rewolucję w świecie e-commerce. Zmianie ulegają dotychczasowe wzorce zachowań konsumenckich, wielu przedsiębiorców zdało sobie sprawę, że muszą zrobić krok w przód i wyjść tej trudnej sytuacji naprzeciw. Branże, które dotychczas świetnie sobie radziły w handlu tradycyjnym, zaczęły działać online; wszystko po to, aby sprostać potrzebom konsumentów.

Zmiana myślenia

Medal ma zawsze dwie strony! Patrz na jasną stronę sytuacji! Na pewno znasz te i inne optymistyczne slogany i być może na usta cisną Ci się teraz równie popularne kontry, ale co jeśli ta „szklanka” naprawdę jest do połowy pełna? 😉 Paradoksalnie, pandemia koronawirusa, nie przyniosła ludzkości wyłącznie strachu i zniszczenia. Zmusiła nas do ważnych przemyśleń, dała czas na przewartościowanie porządku świata, a dla wielu – otworzyła drzwi do rozwoju. Dlatego tak ważne jest, aby przedsiębiorcy zmienili perspektywę – zamartwianie się ciężką sytuacją finansową jedynie odbiera cenny czas i energię do szukania odpowiednich rozwiązań, a te naprawdę są na wyciągnięcie ręki!

Nowe realia

Akcja #zostańwdomu odcisnęła piętno zarówno na przedsiębiorcach, jak i konsumentach. Wzrosła ogólna czujność na zagrożenia, wiążące się z aktywnym życiem w społeczeństwie, a z tyłu głowy utknęła myśl: co, jeśli w przyszłości życie znów zmusi nas do izolacji? Wszyscy na pewno zapamiętamy jak wyglądały zakupy w aptece – kolejki jak za czasów PRL-u, obawy przed niewystarczającą ilością towaru. Otóż, to właśnie teraz branża farmaceutyczna osiągnęła niesamowity wzrost sprzedaży online, co plasuje ją w samej czołówce najprężniej rozwijających się „e-branż” – naprawdę – każdy sklep można przenieść do sieci.

Recesja – co to oznacza dla Twojego sklepu?

Wiele firm stoi teraz przed trudnymi wyborami, jeśli jednak dobrnąłeś/-łaś do tego akapitu, wiesz już, że warto inwestować w e-rozwiązania. Jeżeli nadal zastanawiasz się nad przeniesieniem handlu do sieci albo działasz już online, ale zwiększony ruch w Twoim e-sklepie powoduje, że wysyłki wymknęły się spod kontroli i potrzebujesz błyskawicznego rozwiązania – mamy dla Ciebie propozycję nie do odrzucenia! Twój handlowy e-niezbędnik! Wdrożymy bazową platformę e-sklepu z oferty Comarch (z możliwością rozbudowy), zintegrujemy oprogramowanie ERP Optima (system finansowo-księgowy) oraz usprawnimy logistykę wysyłek z pomocą aplikacji Avocado Shipping. I co najważniejsze – zrobimy to szybko! Co zyskujesz? Funkcjonalną platformę handlową wraz ze wsparciem logistyki. Ponadto, miesięczny darmowy okres testowy i promocję na zakup oprogramowania. Szczegóły.

E-handel Twoją szansą na przetrwanie

Kryzys jest nieunikniony, ale to nie oznacza, że ktokolwiek powinien siedzieć z założonymi rękami i patrzeć jak lata ciężkiej pracy w nim toną. E-commerce wyciąga rękę do przedsiębiorców, która może okazać się niezwykle pomocna w wypłynięciu na powierzchnię po nowyoddech”. Przyszłość zweryfikuje czy postawienie na rozwój pomimo kryzysu jest dobrym posunięciem, niemniej jednak, „digitalizacja społeczeństwa i biznesu w takich sytuacjach jest kluczowa”, jak mówi Raport Izby Gospodarki Elektronicznej.


Źródła

Izba Gospodarki Elektronicznej, Raport e-Izby: E-commerce w czasie kryzysu 2020, str.3, https://eizba.pl/wp-content/uploads/2020/03/E-commerce-w-czasie-kryzysu-2020.pdf

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *