Nie masz czasu na rozwój sklepu internetowego?

Share
Nie masz czasu na rozwój sklepu internetowego?
5 (100%) 1 vote

Rynek e-commerce w naszym kraju z roku na rok osiąga coraz to lepsze rezultaty. Już teraz (2018 r.) jego wartość szacowana jest na 50 mld złotych. Najnowsze raporty podają, że w kolejnych latach rozwój ten będzie coraz szybszy. Szacują one, że już w roku 2020 rynek sprzedaży internetowej osiągnie wartość rzędu 70 mld złotych. Eksperci ds. finansów twierdzą zgodnie, że jedynie globalny kataklizm mógłby zastopować ten wzrost. Dlatego wiele małych sklepów, działających na rynku już wiele lat, stanęło przed możliwością przekształcenia biznesu w prężnie działającą firmę e-handlową.

Niestety wiele dobrze zapowiadających się e-sklepów upadło, gdyż ich właściciele nie inwestowali w rozwój przedsiębiorstwa lub robili to w nieodpowiedni sposób. Szacuje się, że rocznie z polskiego rynku e-commerce znika około 6 tysięcy sklepów internetowych. Ta niechlubna statystyka pokazuje, że jedynie dobra organizacja sklepu oraz jego zasobów, a także ciągłe inwestowanie w rozwój może przynieść pozytywne rezultaty. Aby jednak tego dokonać należy wiedzieć jakich błędów nie popełniać przy rozszerzaniu działalności sklepu.

Zobaczmy zatem…

Jakie są najczęstsze problemy związane z rozwojem sklepu internetowego?

Prawdą jest, że jeszcze kilka lat temu większość sklepów internetowych było prowadzonych przez jedną, maksymalnie dwie osoby. Był to najczęściej właściciel, znający bardzo dobrze asortyment. Zajmował się on wysyłką produktów, reklamacjami oraz kontaktem z klientami. Taki model posiada wiele plusów, jednak w dobie ciągłego rozwoju rynku e-commerce, a zatem i wzrostu konkurencji, niemożliwe jest jego kontynuowanie. Jedynie sklepy, które umiejętnie usprawnią procesy sprzedaży internetowej, a więc doprowadzą do ich automatyzacji są w stanie utrzymać się na rynku.

Proces rozwoju sklepu internetowego nie jest jednak prostym zadaniem. Przedsiębiorca musi zmierzyć się z wieloma problemami, jeśli myśli o poszerzeniu działalności. Do najczęstszych należą:

  • problem z zarządzaniem zasobami ludzkimi
  • problem ze skutecznym kontrolowaniem stanu magazynowego
  • problem z sprawną i szybką wysyłką przedmiotów

Zasoby ludzkie – czyli czy konieczne jest zatrudnianie nowych ludzi wraz z rozwojem e-sklepu?

Wraz z rozwojem sklepu internetowego niemożliwe staje się jego prowadzenie w pojedynkę. Coraz większa liczba zamówień, sprawia, że konieczne staje się zatrudnienie dodatkowych osób, które zajmą się m.in. wysyłką towarów, wypełnianiem druków na paczki, wysyłaniem faktur itd. Należy jednak pamiętać, że rozwiązanie to ma dwa bardzo poważne minusy. Po pierwsze generuje wysokie koszty. Po drugie należy liczyć się z tym, że zatrudnione osoby nie będą tak dobrze znały asortymentu sklepu jak jego właściciel, przez co wzrośnie liczba pomyłek, a więc i ilość reklamacji.

W dobie informatyzacji możliwe jest jednak niwelowanie tych minusów, bez negatywnego wpływu na jakość rozwoju e-sklepu. Automatyzacja procesów sprzedaży internetowej jest w stanie zmniejszyć ilość błędów popełnianych przez ludzi nawet o 80%. Dodatkowo z uwagi na to, że część procesów sprzedaży internetowej wykonywana jest przez systemy informatyczne nie ma konieczności zatrudniania dużej ilości pracowników, aby sklep mógł sprawnie się rozwijać.

Kontrola magazynu – obowiązek każdego sklepu internetowego

Niezależnie od wielkości sklepu online, konieczne jest kontrolowanie ilości sprzedanych produktów oraz liczby dostaw i reklamacji. Wraz z rozwojem biznesu ilości te będą coraz większe, dlatego niemożliwa jest bezbłędna kontrola stanu magazynowego przez jedną osobę. Dlatego warto w tym przypadku zainwestować w dobry system ERP, który automatycznie aktualizuje ilość produktów w magazynie.

Logistyka – klucz do sprawnego rozwoju e-sklepu

Czy wiedziałeś, że aż 32% ankietowanych uznaje szybkość wysyłki za kluczowy, przy wyborze sklepu internetowego? Dlatego szybkość bezbłędnej realizacji zamówień jest niezwykle ważny przy prowadzeniu e-sklepu. W dużej firmie e-handlowej, która sprzedaje dzienne po kilkaset produktów, niemożliwe jest sprawne zażądanie procesami logistycznymi jedynie przez człowieka. To właśnie dobry system informatyczny, jak Comarch ERP Altum jest w stanie skrócić do minimum czas potrzebny do realizacji wysyłki i dodatkowo nie generować żadnych błędów.

Rozwój sklepu internetowego jeszcze nigdy nie był tak prosty

Dzięki nowoczesnym systemom informatycznym, jak Comarch ERP Optima, Comarch ERP Altum, Y.Shipping, Comarch e-sklep możliwe stało się sprawne i szybkie rozwijanie sklepów internetowych. Ważne jest jednak, aby były one odpowiednio zintegrowane i połączone z e-sklepem. Korzyści takiego rozwiązania są ogromne. Możliwy jest rozwój sklepu internetowego do nowoczesnych standardów bez dużego wkładu finansowego. W przypadku automatyzacji procesów sprzedaży internetowej czas potrzebny na prowadzanie sklepu będzie ograniczony do minimum. Dobre systemu zadbają bowiem nie tylko o skuteczną i szybką wysyłkę oraz zarządzanie magazynem, ale także pomogą w:

  • marketingu e-sklepu – program będzie automatycznie wysyłać do zainteresowanych klientów wiadomości e-mail, dotyczących nowości w asortymencie oraz najnowszych promocji
  • obsłudze klienta – wiele systemów oferuje pomoc w obsłudze reklamacji oraz samodzielnie odpowiada na najczęściej zadawane przez klientów pytania
  • automatyzacji płatności – łatwy i przejrzysty sposób płatności to obecnie standard każdego liczącego się e-sklepu
  • wystawianiu faktur – program zajmuje się generowaniem automatycznym faktur, gdy zajdzie taka potrzeba
  • połączeniu sklepu z popularnymi porównywarkami cen w internecie
  • prowadzeniu sklepu poza granicami naszego kraju

 

Share

Komentarze

komentarzy