Nowoczesny e-sklep, czyli narzędzie do sprzedaży w Internecie.

7 min. czytania
Nowoczesny e-sklep, czyli narzędzie do sprzedaży w Internecie.
5 (100%) 2 vote

E-sklepy cieszą się obecnie ogromną popularnością. W sieci dostępnych jest niezliczona ich ilość praktycznie w każdej branży i dziedzinie. Ciężko wyobrazić sobie dzisiejszą sprzedaż bez sklepów internetowych. Każda firma, niezależnie od wielkości, musi zdawać sobie z tego sprawę. Klienci bardzo chętnie odwiedzają e-sklepy. Taka forma sprzedaży jest nie tylko wygodna, ale także często bardziej opłacalna, niż zakupy w stacjonarnym sklepie.

Wiemy jednak doskonale jak wiele sklepów online znajduje się internecie. Aby wyróżnić się na tle konkurencji nie wystarczy już tylko posiadać dobrej jakości produkty w konkurencyjnych cenach. Ważna jest widoczność sklepu w internecie, jego wygląd oraz funkcjonalność. Jedynie łącząc te wszystkie cechy w jedno masz szansę dotrzeć do dużej liczby klientów i osiągnąć wysokie przychody ze sklepu internetowego.

Jeśli czytasz ten artykuł, to znaczy że zastanawiasz się jak stworzyć nowoczesny e-sklep, aby przynosił on zyski.

I wiesz co?

Bardzo dobrze trafiłeś, gdyż opisane przeze mnie punkty pozwolą Ci stworzyć profesjonalny sklep internetowy, który będzie nie tylko pozwalał na wygodne zakupy, ale będzie także łatwy w prowadzeniu.

Stwórz przejrzystą i ładną stronę internetową

Faktem jest, że internauci chętniej pozostają na stronach, które są dobrze zrobione, przejrzyste i mają ciekawą szatę graficzną. Spójrz na to własnymi oczami! Sam chętniej zapewne zrobiłbyś zakupy w sklepie internetowym, który posiada intuicyjny i ładny portal, niż w takim, którego strona jest nieciekawa i zawiera błędy. Takie serwisy nie wzbudzają zaufania i sprawiają wrażenie nieprofesjonalnych. Dlatego tak ważne jest już na samym początku stworzyć dobrą stronę internetową. Powinna ona charakteryzować się:

  • przyjazną szatą graficzną – złotym standardem są dwa lub trzy dominujące kolory na białym tle. Nie należy przesadzać z ilością barw, aby strona zachowała swoją czytelność. Warto dodać przyciągające uwagę grafiki, które będą kojarzyć się ze sklepem lub produktem
  • przejrzystością – wszystkie najważniejsze informacje, jak opis produktów, dane kontaktowe, opinie o sklepie oraz odnośniki powinny być dobrze widoczne dla klienta
  • ciekawymi opisami – unikaj długich i zbitych bloków tekstowych. Zastąp je przykuwającymi uwagę nagłówkami oraz hasłami
  • wbudowanym certyfikatem SSL – jest to złoty standard sklepów internetowych, zapewniający klientom bezpieczeństwo zakupów
  • szybkim wczytywaniem – im wolniej strona będzie działać tym mniej internautów ją odwiedzi
  • widocznością w Google – warto zadbać o pozycjonowanie sklepu internetowego, aby był on dobrze widoczny dla internautów

Wzbudzaj zaufanie klientów

Sprzedaż przez sklep internetowy różni się między innymi tym od stacjonarnych punktów, że klient nie widzi sprzedawcy. Dlatego tak ważne jest wzbudzenie zaufania u klienta za pomocą strony internetowej. Powinny na niej znaleźć się:

  • dane kontaktowe do firmy – które umożliwią szybki kontakt w przypadku wystąpienia ewentualnych problemów. Może to być numer telefonu, adres e-mail, czy nawet konto na Skype. Dane te powinny być dobrze widoczne na stronie sklepu
  • opinie od poprzednich klientów na temat sklepu oraz produktów– nic tak nie wzbudza zaufania jak pozytywne opinie. Im będą pochodzić od bardziej prestiżowych marek i firm, tym więcej zaufania one wzbudzą. Powinny one znajdować się także w dobrze widocznym miejscy na stronie
  • informacje o możliwości zwrotu towaru – każdy produkt powinien mieć jasno określone zasady, w jakich przypadkach możliwy jest zwrot, w ciągu ilu dni itp.

Rozszerzaj kanały sprzedaży

Internet stwarza obecnie duże możliwości pokazania i zareklamowania swojego sklepu. Jeśli poważnie myślisz o prowadzeniu e-sklepu powinieneś z nich skorzystać. Są to:

  • portale społecznościowe – prowadzenie fanpage’a oraz sprzedaży w Facebook Shop to jedno z tych działań, których nie należy pomijać. Portale społecznościowe są ogromną siłą marketingową i jeśli chcesz, aby Twój sklep zaistniał musi się on tam znaleźć
  • mobilny e-sklep – bardzo wiele ludzi wykonuje obecnie zakupy przez aplikacje mobilne. Jest to wygodne i umożliwia zakup z dowolnego miejsca i o dowolnym czasie. Warto zadbać zatem o mobilną wersję swojego e-sklepu
  • widoczność w porównywarkach cen – bardzo często klienci przed zakupem porównują ceny i opinie o produkcie. Dlatego ważne jest, aby Twój sklep znalazł się w popularnych porównywarkach cen
  • portale aukcyjne – jednym z największych w Polsce jest Allegro, który zapewnia znacznie większą sprzedaż sklepu internetowego

Zadbaj o automatyczną sprzedaż

Mimo, że na początku prowadzenie sklepu internetowego będzie wydawało się proste, to wraz z większą ilością zamówień pojawią się problemy z ogarnięciem wszystkiego. Dobrze zatem od początku korzystać z nowoczesnych systemów, które zautomatyzują sprzedaż w sklepie. Należą do nich:

  • system Comarch ERP Optima lub Altum – czyli systemy zarządzania przedsiębiorstwem, który umożliwi zbieranie danych m.in. o ilości produktów w magazynie, czy o zakupionych przedmiotach w jedną bazę danych
  • aplikacja Y.Shipping autorstwa yosi.pl – umożliwia ona połączenie systemy ERP z systemem firm kurierskich. Umożliwia ona zatem automatyczne nadawanie przesyłki przez system

Podsumowanie

Wiesz już zatem jak stworzyć dobrze działający i profesjonalny e-sklep. Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz być specjalistą od marketingu i tworzenia stron www. Na rynku działa obecnie wiele systemów, które pomogą Ci nie tylko w stworzeniu sklepu, ale także w jego zarządzaniu.

Jednym z nich jest Comarch, który pozwala na:

  • stworzenie ładnej strony sklepu – z bogatej listy grafik i szablonów stron, które można dowolnie zmieniać i modyfikować
  • automatyzację sklepu – wprowadza systemy ERP, które znaczne zmniejszą czas jaki będziesz musiał poświęcać na prowadzenie sklepu
  • dodanie nowych funkcji do e-sklepu – chodzi tu m.in. o połączenie sklepu z Allegro oraz popularnymi porównywarkami cen, jednak funkcji tych jest znacznie więcej i każda z nich pozwoli na zwiększenie sprzedaży
  • zwiększenie widoczności w Google – system pomaga także w pozycjonowaniu sklepu, tak by był on dobrze widoczny dla klientów