Ranking

Ranking sklepów internetowych

6 min. czytania

Wszechobecna sieć internetowa otworzyła przed konsumentami szereg nowych możliwości, z których za najważniejszą należy bez wątpienia uznać sposobność dokonywania zakupów bez wychodzenia z domu. Dysponując dostępem do komputera czy innego urządzenia mobilnego możemy wybierać i nabywać, jednocześnie popijając kawę we własnym salonie. Takie rozwiązanie bardzo spodobało się Polakom, którzy szybko stali się aktywnymi klientami sklepów internetowych. Każdego roku przybywa osób, które coraz chętniej odwiedzają takie właśnie sklepy, ograniczając tym samym swoje wizyty u stacjonarnych sprzedawców. Zjawisko to stało się więc powodem, dla którego sklepów w sieci w krótkim czasie zaczęło zauważalnie przybywać, a wiele z nich, oferując podobny asortyment, zaczęło wyraźnie ze sobą konkurować. I nie ma w tym nic dziwnego biorąc pod uwagę fakt, że szeroki wachlarz możliwości skłania klientów do tego, aby zwiększać wymagania wobec sprzedających. Wyraźnie widać, że większość nabywców poszerzyła listę swoich kryteriów, którymi kierują się przy wyborze właściwego sklepu. A biorąc pod uwagę poprawę sytuacji finansowej Polaków, coraz bardziej naturalnym staje się to, że cena produktu nie ma już dla nich kluczowego znaczenia. Czym więc obecnie kierują się konsumenci podczas wyboru sklepu i które sklepy są przez nich wybierane najczęściej?

Kryteria na miarę XXI wieku

Tworząc wiarygodny, a jednocześnie przydatny zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom, ranking sklepów internetowych, należy kierować się nie jednym, a wieloma kryteriami. Bardzo ważne jest również to, aby umiejętnie oceniać sam sklep, a nie tylko sprzedawane tam produkty. Z tego powodu wiele dostępnych w sieci rankingów wydaje się nie dawać odbiorcy wiarygodnych wyników, ponieważ w większości bazują one wyłącznie na opiniach klientów zamieszczanych w internecie. Nie ma zaś wątpliwości, że wiele z nich dotyczy zadowolenia z nabytego przedmiotu. Dużo rzadziej zdarza się, aby w opiniach takich klienci pochlebnie wyrażali się o obsłudze sklepu czy, na przykład, o przebiegu procesu reklamacyjnego. Dlatego też ranking odzwierciedlający rzeczywistą kondycję sklepów internetowych powinien zostać oparty również na innych kryteriach, a wśród nich powinny znaleźć się między innymi:

  • łatwość odnalezienia sklepu w sieci (co zaś wiążę się z odpowiednią optymalizacją jego treści);
  • warunki dostawy i zwrotu;
  • możliwe formy płatności;
  • przejrzystość samej strony.

To właśnie na podstawie wymienionych kryteriów opracowany został ranking widoczny poniżej. Prezentuje on pięć sklepów, które naszym zdaniem wypadły najlepiej podczas prowadzonej analizy.

1. e-obuwie.com.pl

E-obuwie.com.pl to niekwestionowany zwycięzca niniejszego rankingu. Warto w tym miejscu nadmienić, że sklep ten był również liderem wielu innych rankingów prezentujących najlepsze sklepy internetowe 2018 roku. Stronę e-obuwie.com.pl bardzo łatwo jest odnaleźć w sieci. To właśnie ona pojawia się pierwsza na liście po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy „sklep z butami”. Sprzedawca ten oferuje darmową dostawę po nabyciu przez klienta produktów o określonej kwocie łącznej (jednak odbiór w paczkomacie i punktach ruch jest całkowicie darmowy niezależnie od wartości zamówienia). Przewidziany też został darmowy zwrot, którego można dokonać w ciągu trzydziestu dni. Klient może skorzystać z wielu możliwości płatności, poczynając od tradycyjnego przelewu, a na płatnościach za pośrednictwem strony kończąc. Sam serwis jest miły w odbiorze i bardzo intuicyjny. Posiada wyszukiwarkę produktów. Należy też nadmienić, że e-obuwie jest też od lat najlepiej ocenianym sklepem, jeśli chodzi o opinie klientów.

2. Empik.com

To bez wątpienia jeden z najlepiej znanych sklepów w branży, który wciąż poszerza swój asortyment. Odnajdziemy w nim produkty z wielu działów, a samą stronę łatwo jest wyszukać. Sklep oferuje darmową dostawę od określonej kwoty, jednak z opinii klientów wynika, że towar trudno jest zwrócić, zwłaszcza, jeśli nie dysponuje się paragonem. Podobnie jak e-obuwie.com.pl Empik udostępnił konsumentom różne możliwe formy płatności, a punktów, w których można odebrać towar, jest naprawdę sporo. Poruszanie się po stronie nie sprawia większych problemów, a informacje są przekazywane w zrozumiały sposób.

3. Decathlon.pl

To kolejny często wyróżniany przez klientów sklep. Zbiera w sieci wiele pozytywnych opinii, a każdego dnia zakupy za pośrednictwem strony robi w nim wielu stałych, jak i nowych klientów. Sklep posiada szeroką ofertę produktów, ma ładną i prostą w obsłudze stronę internetową, a z dostępnych w sieci opinii wynika, że zwroty nie stanowią dla tego sprzedawcy problemu. Dostawa jest zaś darmowa po przekroczeniu kwoty 74,99 zł. Jednak możliwości odbioru zamówienia jest nieco mniej niż w przypadku wyżej wspomnianych sklepów.

4. i 5. Smyk oraz North.pl

Oba sklepy cieszą się dobrymi opiniami klientów i posiadają szeroki asortyment. Z przeprowadzonych badań wynika jednak, że na przestrzeni czasu Smyk nie zawsze jest w stanie utrzymać dobrą widoczność dla użytkowników sieci.

North.pl to platforma, która wielu konsumentom jest jeszcze najsłabiej znana, biorąc pod uwagę poprzednio wymienionych sprzedawców. Jednak już teraz sklep ten cieszy się sporym zainteresowaniem i jest wysoce przyjazny w odbiorze.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *