Miesięczna obsługa Comarch ERP Optima już od 97 zł netto zadzwoń / napisz

cancel
logo ITDevelop
pobierz demo COMARCH OPTIMA
envelope

Aplikacje internetowe są obecnie najwygodniejszą formą, która pozwala na wykonywanie wielu czynności. Użytkownicy w łatwy sposób mogą dokonywać zakupów, sprawdzać aktualne informacje o promocjach oraz śledzić bieżące wydarzenia dotyczące wielu firm. Klienci dużo chętniej i częściej korzystają z aplikacji, niż stron internetowych, ponieważ można to robić w każdym miejscu oraz momencie z poziomu telefonu. Rosnąca popularność aplikacji telefonicznych sprawia, że coraz więcej firm zaczyna wprowadzać własne. Najważniejsze, aby aplikacja była intuicyjna, a jej obsługa prosta. Liczy się także wygląd oraz wartościowa treść.

Spis treści

Dlaczego trzeba uwzględnić platformę iOS i Android?

Przy tworzeniu aplikacji istotne jest, aby od razu stworzyć wersje na androida oraz iOS. Nie można wykluczać żadnego użytkownika, znacznie zawęża to grono osób, które będą mogły aktywnie korzystać z aplikacji. Zarówno osoby, które korzystają z urządzeń firmy Apple, jak i użytkownicy telefonów z androidem powinni mieć dostęp do aplikacji. Bardzo źle na wizerunek firmy wpływa zdecydowanie się na tylko jedną z tych opcji, powstają wtedy podejrzenia o faworyzowaniu konkretnej grupy klientów, albo też o oszczędnościach. W dłuższej perspektywie czasu, korzystniejsze jest wykonanie aplikacji na obie platformy. Jednorazowy większy wydatek poszerza grono potencjalnych odbiorców, przy czym wiele firm tworzących aplikacje oferuje atrakcyjne ceny w przypadku zdecydowania się na stworzenie aplikacji zarówno na androida, jak i iOS.

Jak wiadomości push-up mogą zaangażować naszych klientów?

Wiadomości push-up to powiadomienia, bądź krótkie wiadomości wyświetlane na ekranach telefonów. Otrzymuje się je bez włączania aplikacji. Są niezwykle pomocne i potrzebne. Zarówno dla użytkowników, jak i właścicieli aplikacji. Dzięki nim potencjalny klient może dowiedzieć się o aktualnych promocjach czy wyprzedażach sklepu posiadającego aplikacje. Wiadomości typu push-up przypominają użytkownikom o istnieniu aplikacji, o której zainstalowaniu mogli zapomnieć, informują o ciekawych wydarzeniach, aktualizacjach, nowych ofertach, przypominają o odwiedzeniu aplikacji. Dzięki nim klienci nie tylko posiadają aplikację na telefonie, ale są zachęcani do aktywności, czynnego korzystania z niej. Krótkie treści wyświetlane na telefonie mogą mieć wieloraką formę, od przypominających, poprzez ofertowe, po powiadomienia. Wiele badań wykazało, że użytkownicy otrzymujący wiadomości push-up, częściej i chętniej używają aplikacji, zaczynają utożsamiać się z daną marką oraz przywiązują się do niej.

W jaki sposób klienci dotrą do apki – jak ją reklamować

Jest wiele sposobów na skuteczną reklamę aplikacji. Jednym z nich są zaproszenia do ściągnięcia aplikacji. Są wyświetlane na ekranie użytkownika, który korzysta z jednej z darmowych aplikacji. Bezpłatne aplikacje bardzo często zawierają reklamy – to jeden ze sposobów zarabiania na nich. Można z łatwością ustalić grono odbiorców oraz kategorie aplikacji, na których będzie ukazywała się reklama. Kolejną metodą  jest wykorzystanie serwisów społecznościowych oraz Google Adwords. Reklamy na Facebooku pojawiają się na ekranie użytkowników i zachęcają do pobrania aplikacji. Coraz bardziej popularne staje się jednoczesne korzystanie z Google Adwords. Te dwa sposoby pozwalają również na śledzenie skuteczności reklam i statystyk pobierania aplikacji. Nowoczesną i skuteczną formą reklamy może być współpraca z blogerami oraz vlogerami, mającymi swoją grupę fanów i odbiorców, którzy z chęcią i zaufaniem skorzystają z polecanych aplikacji. Bardzo dobrym sposobem na darmową reklamę jest samodzielne promowanie aplikacji. Można to robić poprzez różne narzędzia. Jednym z nich jest informowanie o nowej aplikacji subskrybentów, odbywa się to drogą mailową. Jeśli w bazie danych dysponuje się numerami telefonów, można przesłać krótkie wiadomości sms, zawierające link do pobrania aplikacji. Dobrą metodą jest także polecanie pobrania aplikacji osobom, które odwiedzają daną stronę internetową w wersji przeznaczonej dla telefonów komórkowych. Odbiorcom wyświetli się komunikat, który zachęca do ściągnięcia aplikacji na telefon. To bezpłatna reklama, która wyświetla się osobom zainteresowanym. Informację o aplikacji warto także umieścić na wszystkich kontach serwisów społecznościowych firmy. Dobrym sposobem na rozpowszechnienie aplikacji jest promowanie jej poprzez samych klientów. Osoby, które posiadają już aplikacje, mogą polecać ją znajomym, a za każde pobranie z dedykowanego linku klient może otrzymać zniżkę, gratis, darmową wysyłkę towaru, bądź też inne nagrody.

 Ile trzeba wydać na taką aplikację?

Wiele firm straciło na tym, iż w pierwszej kolejności ustalało budżet na stworzenie aplikacji, a dopiero później zajmowało się projektowaniem jej, określaniem wyglądu, funkcji, usług. W efekcie powstawały niedopracowane aplikacje, które tworzone niższym kosztem, nie były odpowiednio dobre i funkcjonalne. Wynikiem takich działań były też aplikacje zanadto rozbudowane, ich koszty w planach zostały zawyżone, a więc aplikacje były wypełnione mnóstwem niepotrzebnych i irytujących użytkownika opcji. Cena aplikacji jest uzależniona od tego, co chce się uzyskać. Dlatego watro na początku zaplanować, czy przemyśleć to, do czego będzie służyła, jak mniej więcej ma wyglądać, jakie funkcje powinna posiadać. Tworzenie aplikacji przypomina budowę domu, na koszt składa się rodzaj użytych materiałów, wielość dodatków i osobistych życzeń zleceniodawcy. Oczywiście, istnieją gotowe wzory zarówno domów, jak i aplikacji, które obniżają wszystkie koszty. Jednak jest to wybór popularnego, niewyróżniającego się niczym produktu. Jeśli jakość jest najważniejsza, to warto przede wszystkim ustalić indywidualne potrzeby oraz wymagania. Tylko takie działanie sprawi, że powstanie aplikacja, która odzwierciedli wizję zamawiającego, a jednocześnie będzie atrakcyjna i ciekawa dla użytkowników. Najlepszym rozwiązaniem będzie więc skorzystanie z wyceny aplikacji po stworzeniu jej projektu. W przypadku, gdy okaże się ona zbyt droga, można w porozumieniu z twórcami, zrezygnować z niektórych opcji i funkcji.

Kto może wykonać dobry produkt?

Wybór odpowiedniej firmy często zaważa na tym, czy aplikacja będzie dobra. Podczas podejmowania decyzji należy kierować się kilkoma czynnikami. Pierwszym powinno być zapoznanie się z istniejącymi już aplikacjami danej firmy. To, czy są różnorodne, a nie schematyczne pokaże, czy dany wykonawca dostosowuje produkt do wymagań klienta i sprawia, że każda powstała aplikacja jest tworzona w sposób indywidualnie dopasowany. Warto zapoznać się także z opiniami oraz wziąć pod uwagę doświadczenie danej firmy. Jeśli chodzi o doświadczenie, to nie należy kierować się czasem, jaki przedsiębiorstwo jest na rynku, a ilością oraz jakością wykonanych zleceń. Zaleca się ustalenie wymagań dotyczących aplikacji i kontakt z daną firmą, która wykona projekt aplikacji i przedstawi rozwiązania. Taka weryfikacja pozwoli ocenić czy twórcy potrafią odpowiednio odwzorować wszystkie potrzeby i pomysły klienta. Dobra firma, która zna się na tworzeniu aplikacji i wie, jak stworzyć taką, która będzie przyjazna użytkownikom, doradzi również dodatkowe rozwiązania oraz przedstawi ciekawe alternatywy.