Miesięczna obsługa Comarch ERP Optima już od 97 zł netto zadzwoń / napisz

cancel
logo ITDevelop
pobierz demo COMARCH OPTIMA
envelope

Coraz większa ilość sklepów internetowych w Polsce decyduje się na rozszerzenie swojej działalności poza granicami kraju. Nie powinno to dziwić patrząc na fakt, że w 2017 roku wartość rynku e-commerce w UE przekroczyła 400 mld Euro.

Za naszą zachodnią granicą zakupy w internecie stały się niezwykle popularne. Przeciętny obywatel Wielkiej Brytanii rocznie wydaje około 3625 Euro na e-zakupy. W Niemczech kwota ta wynosi około 1200 Euro. W Polsce natomiast przeciętny obywatel przeznacza na zakupy w internecie średnio 600 Euro rocznie(powyższe dane na podstawie badań Komisji Europejskiej w 2015 r.).

Widać zatem doskonale jak olbrzymi potencjał zarobkowy czeka polskich przedsiębiorców poza granicami kraju. Droga do sukcesu na europejskim rynku nie jest jednak łatwa i wymaga spełnienia kilku ważnych zasad.

Sprawdźmy zatem…

Spis treści

Na co zwrócić uwagę przy ekspansji e-sklepu za granicę?

Myśląc o sprzedaży poza granicami kraju warto do tego odpowiednio się przygotować. Należy zwrócić szczególną uwagę na:

  • prawa i przepisy w danym kraju – decydując się na sprzedaż w innym kraju należy zdawać sobie sprawę z opłat oraz prowizji, jakie przyjdzie zapłacić za wprowadzenie produktu zza granicy. Część Państw oferuje jednak bardzo dobre warunki, np. niższy VAT, co przekłada się na bardziej konkurencyjne ceny. Sama UE dąży do ujednolicenia przepisów na rynku e-commerce
  • popularność sprzedaży internetowej w danym kraju – najchętniej przez internet kupują obywatele Wielkiej Brytanii, krajów Skandynawskich oraz Szwajcarii i Niemiec.
  • ilość Polaków pracujących w danym kraju – im większa Polonia pracuje w danym miejscu tym łatwiej będzie odnaleźć się na początku na rynku
  • realia rynkowe w danym kraju – warto sprawdzić jak wiele jest sklepów oferujących podobne produkty jak nasz sklep oraz jak dużym powodzeniem się cieszy wśród obywateli danego kraju
  • możliwości logistyczne – jedynie mając dostęp do szybkiej i taniej przesyłki za granice kraju możliwe jest osiągnięcie sukcesu na rynku europejskim
  • działania marketingowe – każdy kraj stosuje inne formy marketingu, dlatego warto poznać zasady reklamowania się przez istniejące już na rynku sklepy

Jak przenieść e-sklep poza granice kraju?

W pierwszej kolejności należy sprawdzić dostępne za granicą kanały sprzedaży. Do najpopularniejszych należą:

  • Ebay – to jeden z najpopularniejszych portali w sieci. Mimo, że jest już dostępny w Polsce to umożliwia on także sprzedaż internetową do wszystkich krajów UE.
  • Amazon – jest to ogólnoświatowy portal aukcyjny, który umożliwia sprzedaż m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, USA, czy Holandii
  • Google Merchant – to niedawno uruchomiona w Polsce usługa oferowana przez firmę Google. Umożliwia reklamę i sprzedaż produktów do wielu krajów na świecie, w tym Niemcy, Australia, Norwegia itd.

Jednak jeśli sklep internetowy ma osiągnąć sukces za granicami kraju to musi posiadać właściwą domenę. Najlepiej jeśli informuje ona o działalności w danym kraju, np: .de (Niemcy), .uk (Wielka Brytania) itd.

Niezwykle ważne jest także zadbanie o profesjonalne tłumaczenie opisów asortymentu oraz całej strony internetowej e-sklepu. Mimo, że język angielski jest obecnie międzynarodowym standardem, to ankiety przeprowadzane wśród internautów jasno pokazują, że największym zaufaniem cieszą się sklepy posiadające serwis internetowy w rodzimym języku.

Czy wiedziałeś o tym, że wysoki koszt wysyłki oraz długi czas realizacji najczęściej decyduje o niepowodzeniu zagranicznego sklepu internetowego? Dlatego niezwykle ważne jest maksymalne zmniejszenie czasu potrzebnego na wysłanie paczki oraz znalezienie takiego przewoźnika, który będzie oferować szybki i tani transport.

Solidny system e-commerce kluczem do sukcesu w sprzedaży internetowej za granicę

Większość opisanych wyżej problemów może być rozwiązane, jeśli sklep wyposażony jest w dobry system e-commerce. Najlepsze dostępne na rynku oprogramowanie umożliwia:

  • integracje sklepu z popularnymi portalami aukcyjnymi – program pomaga w tworzeniu aukcji internetowych na portalach, typu Ebay, Amazon itd., a także umożliwia pełną integrację np: poprzez aktualizację informacji o dostępności produktów
  • profesjonalne tłumaczenie – system o wiele lepiej radzi sobie z tłumaczeniami opisów niż popularne translatory dostępne w sieci. Z jego pomocą o wiele łatwiej jest stworzyć profesjonalną stronę w obcym języku.
  • płacenie w obcych walutach – platformy płatnicze, takie jak PayPal, czy PayU umożliwiają płacenie również poza granicami kraju w obcych walutach. Dzięki temu klienci z łatwością prześlą pieniądze za dany produkt.
  • ograniczenie czasu potrzebnego na realizację wysyłki – dobrze zintegrowany system jest w stanie zmniejszyć czas potrzebny na realizację wysyłki, aż o 80%. Dzieje się tak z powodu automatyzacji wielu procesów logistycznych w sprzedaży internetowej.
  • łączenie z systemem kurierów wysyłających za granicę – dzięki temu możliwe jest sprawne i szybkie przekazane paczki kurierowi. Dzięki temu klient otrzyma ją szybciej co przełoży się na większe zadowolenie z zakupu.
  • sprawną obsługę klienta – dużą barierą w sprzedaży zagranicznej jest bariera językowa. Program jest w stanie zająć się podstawową obsługą klienta, jak odpowiedź na najczęściej zadawane pytania, czy obsługa reklamacji.

Podsumowanie

Europejski rynek e-commerce to niezwykle ciekawy kierunek dla polskich sklepów internetowych. Szacuje się, że z roku na rok jego wartość będzie regularnie rosnąć. Dlatego warto rozważyć ekspansję e-sklepu poza granice kraju. Mimo, że zadanie to nie należy do najłatwiejszych, to profesjonalne systemy e-commerce, jak Comarch znacznie ułatwiają prowadzenie sklepu internetowego na europejskim rynku. Szczególnie wartym uwagi kierunkiem są Niemcy. Nieduża odległość, wysoki standard życia mieszkańców oraz liczna Polonia, sprawiają że niejeden sklep internetowy z naszego kraju odniósł tam sukces.

Przetestuj sklep przez 30 dni za darmo! <———– kliknij aby sprzedawać już od dziś.